6 Haziran 2016 Pazartesi

Dalgalı ve kıvırcık saç bakımı

Saçlarım ilkokul zamanları dalgalıydı. Sonra bu ütü olayı ortaya çıkınca saçlarımı düzleştirme uğruna mahvettim. Bu mahvetmem düzleştiri ile devam etti ve saçlarımın eski halinden eser yoktu. Şekli bozulmuştu.Lise ve üniversitenin ilk seneleri saçlarımı boyadım ver rengini açmıştım. Düşünün ne zararlar ne zararlar. Düzleştirmeden yada düzleştirici ile şekil vermeden dışarı çıkamazdım. Bir de saçlarım sönüktü krep atardım sürekli... Hep özenirdim bu doğal saçlı insanlara
2 sene önce saçlarımı kestirdim. Saçlarım belime gelirken omzuma geliyordu. Saçlarım çok incelmişti ve kırıklarım vardı. Kuaför her zamanki gibi benim istediğim değilde kendi istediği boyutta kesmişti. İyi de yapmıştı. Çünkü saçlarımı kestirdikten sonra saçlarım kendine gelmeye başladı. İlk kestirdiğimde alışkanlığıma devam ettim. Fakat kısa süre sonra düzleştirmeyi bıraktığımda saçlarım kıvırcık olmaya güçlenmeye başladı. 3. Sınıfa başladığımda saçlarımdaki değişikliği görenler çok şaşırdı ve artık bende saçlarımı doğal kullanabiliyordum. Sonraları hayatıma köpükler girdi. Hele o got2b'nin pembe ambalajlı mis kokulu köpüğü işte bu:
                                  

En çok beğendiğim daha hiç bir yerde bulamadığım bir köpük kendileri. Hacim vermesi de kokusuda çok güzeldi. Daha sonra bir çok köpükler denedim ama yerini doldurmadı. Neyse saçlarımı artık hiç düzleştirmemeye başladım. Düğüne giderken düzelşetirim demiştim saçlarım düzleşmemişti :)
Sürekli saçlarımı omzumun az aşağısında  kestirdim ve saçlarımı sağa atarak doğal kullandım.
Tek problemim saç dökülmelerimdi o da sanırım mevsimsel oluyor.
Saç bakımıma geçicek olursam:
Saçlarımı banyoda taramyı tercih ediyorum. Saça hem daha az zarar veriyor hemde daha az dökülüyor. Bir daha ki saç yıkamama kadar saçlarımı taramıyorum. Genelde şampuandan sonra tarıyorum çünkü saç kremi kullanmıyorum. Siz saç kremi kullanıyosanız kremden sonra tarayın. Tararken saçlarımı suyun altında tutuyorum böylelikle saçlarımı şampuandan arındırmış oluyorum. Saçlarımı yıkadıktan sonra artık köpükte uygulamıyorum. Mecbur kalmadıkça. Şunu farkettimki kullandığımız köpükler saçlarımızı köpüğe bağımlı hale getiriyor ve saçlarımıza köpük uygulamadığımızda sönük ve biçimsiz oluyor. Saçlarada kimyasal olarak zarar verdiğini düşünüyorum. Saç kremsizde yapamazdım. Çünkü saçlarımın uçları fazla kuru fakat saç kremininde saçlara bağımlılık yaptığını farkettim. En güzeli saçları şampuanlamak ve kendi haline bırakmak. Kendi kendine kurumasını sağlamak. Aşırı bir kuruluk hissedersem Elseve Mucizevi yağını avuçlarıma 2 pompa sıkıp elimde iyice ısıtıp saçlarımı mıncıklayarak uyguluyorum. 
Kullandığım sampuan Clear Men :D Kepeğe ve saç dökülmesine karşı etkili olan güçlü ve dolgun görünümlü şampuanını kullanıyorum. Bu benim ilk paketim fakat bitmek üzere kendileri tekrar alıp kullanıcam. Çünkü bu şampuan bana saç kremini bıraktırdı ve saçıme hacim kattı. Bir bayan olarak erkek şampuanı kullandığımın farkındayım ve kokusuda erkek parfümü gibi kokuyor. Fakat bu saçta kalıcı olarak kalmıyor. İlk zamanlar yadırgamıştım sonraları ise alıştım. Kokusu kalıcı olsa sıkıntı olabilirdi fakat değil. Şampuanın resmi de :
                                       
Şampuanda her gün ve 2 kere yıkamayı tavsiye ediyor. Fakat ben dışarı çıkmadığım günlerde saçlarımı yıkamıyorum. Ve böylelikle kurumasını ve kendi yapısındaki yağı almayarak da bakımını sağlamış oluyorum. Fazla kirlilik hissettiğim de ise 2 defa yıkıyorum. Benim saçlarımın dipleri yağlanmaya meyilli uçları kuru. Saçlarınız benim gibi ise kullanmanızı tavsiye ederim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder