7 Haziran 2016 Salı

Meslek Lisesi Tercihi

Evet arkadaşlar ufakfan tercih stresi başladı hangi meslek lisesi olsa düz liseyemi gitsem ne yapsam diye kafanızda bin tane soru olabilir.

Öncelikle meslek lisesi tercih edecekseniz liseye 4 yılınızla sınırlı kalacak bir durum gözüyle bakmamanızı tavsiye ediyorum,bir Web Tasarım ve Program bölümünün lisesinden mezun olan birey olarak tavsiyelerde bulunacağım.

Meslek lisenizde bilmeniz gereken temel 2şey  şudur
*Meslek dalına yoğunlaşır.
*Genelde ygs konularını size katmaya çalışsalarda müfredat gereğince azdır.

İyi güzel hoş bir bölüm seçtiniz ama bu bölümde her sene iyi bir ortalama getirmeniz gerekmektedir çünkü işin civcivli kısmı genel ortalamanın ygsye az buçuk etkisidir. Okul birincisi olan 100 tam puanı kapıyor tabi, bir arkadaşım vardı isim vermiyeyim, YGS denemelerinde benden daha az net çıkarıyordu. Okul birincisi oldu o bölümümüze odaklanmıştı bende nedenini sonra farkettim.

Arkadaş ygsde 210 yaptı,ama okul birincisi olduğu için 100 tam puan alarak şuan İstanbulda bir üniversitede bilgisayar öğretmenliği okuyor. 
Bilgisayar bölümü zordur arkadaşlar,web programlama çalışmadığınızda ders notlarınızı düşürecek ve buda ortalamanızı etkileyecek en nihayetinde ygsye katılacak puanınızın az olmasıyla sonuçlanacaktır. 
Eğer bir meslek lisesi düşünüyorsanız iki yönlü düşüneceksiniz, 
Bu meslek bölümünde,yatay geçiş hangi bölümler? Bu bölümler bana ileriki yaşantımda iyi bir iş imkanı iyi bir altın bilezik olabilirmi?
Yada direk şöyle bakacaksınız olaya,
Çok basit bir meslek bölümünü tercih edeyim,sözel yada eşit ağırlıklı olan,ve ben 4 sene bu kolay meslek derslerinden arkadaşlarım ergen ergen takılırken ben 80 90 100 alayım 4 senenin sonunda cillop gibi bir diploma puanım olsun ve Bu diploma puanımda seçtiğim meslek bölümünün haricinde olan bölüme gidişim için bana katkı sağlasın
Olaya şöyle bakın,bahsettiğim arkadaş naylon bir bölüm okudu diyelim ve okul birincisi oldu ama hedefi daha ciddi,bölümüyle alakasız naylon bölüm okuduğu için dersleri kolay çok kasmıyor boş zamanada sahip bu boş zamanlardada lise 3 lise 4 gibi ygsye hazırlanıyor.
Hıımm bir değerlendirme,naylon bölümle okul birincisi olan yada diploması 90 olan arkadaşımız ygsden 250 aldı,üzerinede okul notu eklendi. 300 ve üzeri bir nota sahip.
Şimdi bu arkadaş bu kadar geniş kapsamlı düşünmese ve bu naylon bölümün naylon iki yıllığına gitmeye devam etseydi MYO mezunu bir kasiyer,satış danışmanı olabilirdi. 
Ama geniş kapsamlı bakarsak iyi bir 4 yıllık mezunu olarak bir özel şirkete işe girer standary bir kademeyken kendine kattıkça yükselir. Emir veren olur.

Bakın arkadaşlar,bizlere yol gösteren kimsemiz yoktu ve şahsım bilgisayar bölümünü okuduktan  sonra napacağımı düşünür hale geldim,2 yıllık geçişimin olduğu bölümler boştu herkes okuyor,ya mühendis yada öğretmen olmam gerekirdi ondada puan fazla,bilgisayar sayısal bir bölüm,sayısalın yanı sıra kafanızın çok analitik olması gerek bölüm derslerimiz ağırdı. Ve 60 gibi bir diploma puanına sahiptim ki oda tercihime 30 puan kattı. Yani lise olarak 4 yılım çöp oldu.
Bazen şimdi bir kuaförlük okusaydım diploma notum 95 olurdu diyorum ve Ben bölümümden alakasız bir fakülteyi seçebilirdim. Ben lisede sınava hazırlanırken program kodları ezberlerdim,kuaför bölümünden arkadaşlar manikür için sınıfımızdan kız bakarlardı onların sınavı buydu çünkü.

Meslek Lisesi tercih edecekseniz,paçayı kurtarayım diye bakmayın çünkü siz kendinizin ne halt yediğini 4 yılın sonunda fark ediyor olacaksınız.
4 yılınızın sonunda bambaşka bir stres sıkıntı sizi bekliyor ve siz bu sıkıntıya karşı anadan üryan haldesiniz çünkü hiç umursamadınız.

Meslek Lisesi geleceğinizi belirlerken atacağınız bir adımda ciddi düşünmeniz gereken bir konu,2 yıllık geçişi derslerin zorluğu,diploma notunuzun iyi olabileceğine inanıyormusunuz? 
Ülkemizin boş insanlara ihtiyacı yok arkadaşlar lise tercihi bölüm tercihi önemlidir. 
Emir alan kişiler değil emir veren kişiler olmanızı diliyor ve kendi düşüncelerimi beyan etmiş bir mezun olarak sevgilerimi ve saygılarımı sunuyorum,
Kafanıza takılan birşey olursa mail atmaktan yorum yapmaktan çekinmeyiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder