22 Ağustos 2016 Pazartesi

Etimek Tatlısı // Çikolata Soslu Etimek Tatlısı

Etimek tatlısını tercihinize göre çikolata soslu veya sade yapabilirsiniz. Benim tercihim çikolata sosundan yanadır...Yapımı gayet kolay bir tatlıdır. Gelsin malzemeler
Malzemeler: 
  • 1 paket etimek (tuzsuz)

Muhallebi için: 

  • 1 litre süt
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1 paket vanilya
  • yarım su bardağı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı
  • 3 yemek kaşığı un
Çikolata sosu için:
  • 1 paket çikolata sosu
  • 2 su bardağı süt
Şerbeti için: 
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı su

Hazırlanışı: 
  1. Öncelikle şerbet için yazdığım malzemeleri tencereye koyun ve kaynatın. Kaynadıktan sonra ocaktan alın.
  2. Etimekleri borcama dizin üzerine de hazırladığınız şerbeti dökün ve çekmesi için bekleyin. Şerbetin etimeklere fazla gelmemesini sağlayın.
  3. Muhallebi için un, nişasta, şeker ve sütü tencereye dökün kaynayana dek pişirin. Ocağın altını kapatıp üstüne tereyağı ve vanilyayı ekleyin. İyice homojen olması için varsa mikserden geçirin.
  4. Hazırladığınız muhallebeyi şerbetlenen etimeklerin üzerine dökün.
  5. Çikolata sosu için olan malzemeleri tencereye alıp kaynatalım. Daha sonra muhallebili etimeklerin üzerine dökelim. Ben tencereyle döküyorum, herhangi bir aparat kullanmıyorum. Böyle yaptığımda daha pürüzsüz  bir görüntü elde ediyorum.
  6. Tatlımızı ılıyınca buzdolabına alıp uzun bir süre dinlendirelim. ( bir gece kadar ki bekleyiş ideal)

Afiyet olsuun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder