17 Haziran 2016 Cuma

Gliserin

Her evde bulunması gereken bir yağ olduğunu düşünüyorum. Fiyatı ucuz cep yakmaz 3-5 lira arası bir fiyatı vardır. Ben Gilda damlalıklı gliserini 3 lira gibi bir fiyata almıştım. Bu da benim gliserinim:

Şimdi geçelim hangi amaçlar için kullanılıyor.
  • Öncelikle gliserin çok yoğun nemlendirme özelliğine sahiptir. Aşırı kuru ve çatlamış olan bölgelere direkt olarak uygulayabilir ve masaj yaparak yedirebilirsiniz. Örneğin çatlamış topuklara, dirseklere, kuruyan ellere çok iyi gelecektir. Manikür ve pedikür öncesi ve sonrası için kullanılabilir, zira tırnaklara da faydalıdır.
  • Doktorum gliserini ayrıca kulak temizliği için bana vermişti. Günde 2 defa 5 damla olmak üzere kulağa damlatıp 5 dakika bekliyordum. Daha sonra tam tersi tarafa dönüp akmasını bekliyordum. Gliserinin yoğun yumuşatma özelliği kulaktaki kirin yumuşamasını sağlayarak temizlenmesini kolay hala getiriyor.
  • Fix plus yapımı için de kullanılabilir. Makyajınız daha canlı görünmesini yada cildinizin sağlıklı görünmesini sağlayabilirsiniz. Bunun yazısını da ayrıca bloğumda yazıcam. 
  • Saç bakımına da iyi gelmektedir. Özellikle kuru ve kırık saç uçlarına uygulayabilirsiniz. Ancak kesinlikle uygulayacağınız saç ucunuz nemli olmalıdır. 
Bu kadar bahsetmişken bir yüz maskesi tarifi vermemek olmaz. Cildinizin nemlenmesi, sıkılaşması ve arınmasını sağlayan maske:
*1 yumurta akı
*1 çorba kaşığı gliserin
*2 çorba kaşığı limon suyu
Yumurta akı ve gliserinin iyice karıştıralım. Ardından limon suyunu ilave edelim. Tekrar karıştıralım. Daha sonra temizlenmiş olan cildimize uygulayalım. 15-20 dakika bekledikten sonra ılık su ile durulayalım. Toniğimizi de uygulayarak yenilenelim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder