5 Ekim 2020 Pazartesi

Dişi Kedinin Kısırlaştırılması ve Bakımı

Kedi kısırlaştırma, dişi kedinin kısırlaştırılması ve sonrasında ki bakımı kızımı kısırlaştırmadan önce çok baktığım ve araştırdığım bir konuydu. Yazımda sizlere kedi kısırlaştırma ve bakımları hakkında yaşadıklarımı anlatacağım. Kızımı geç kısırlaştırdım. Ameliyattan korktum ve dişi kedi olduğu için de oldukça pahalıydı. Kızım peş peşe kızışıp zayıflamaya başlayınca kısırlaştırmayı kafama koydum. Köşelere koku bırakması da tabiki cabası. Önce civarımda ki veterinerleri araştırdım fakat ücretleri öğrenemedim. Sonrasında armut isimli bir web sitesi keşfettim. Bu site sayesinde hem fiyatları öğrendim hem veterinerimi buldum. Siteye ihtiyacınızı belirtiyorsunuz. O ihtiyacı gideren yerler size fiyat tekliflerinde bulunuyorlar. Sizde bu hizmetlerden birini tercih edebiliyorsunuz. Dişi kedi kısırlaştırmasında fiyat teklifleri çok farklıydı. 450 teklif verende oldu 800 lira teklif verende. Ben 450 lira olan teklifi seçip veterinerime gittim.
 Kısırlaştırma öncesi dikkat etmeniz gereken iki husus var. İlki, bir gece öncesinde kedinizin suyunu ve mamasını kesmek. İkinci husus da kızışma döneminden çıkmış olması gerekiyor. Kedim yan bölgeden kısırlaştırılması yapıldı. 1 gece de veteriner de kaldı. Veterinerimiz bize kızımızı teslim etti. Biz kızımızı bir kaç gün yaş mamayla besledik. Kızımızda koruyucu başlık olmadığı için bizim kız inatla dikişlerini yalayarak bir kaç gün içinde dikişlerini açtı ve yarası da enfeksiyon olmak üzereydi.Tekrar veterinerimize götürdük. Veteriner dikişlerini aldı ve yarayı zımbaladı. İlaçladı ve kızımıza antibiyotik yaptı. Ve başlık taktı. Kesinlikle dişi kedi kısırlaştırması yapıyorsanız başlık taktırın arkadaşlar. Bizim kız çok inatçıdır tasmasını bile kendisi çıkarır. Başlık kabul etmeyeceğini düşünüyorduk. Fakat yanılmışız. Başlık takılınca çok üzüldük. Dengesiz yürüdü, yemek yerken çok zorlandı uyuyamadı fakat yarasına müdahale edemediği için yarası hızlı iyileşti. Sizde üzüleceksiniz, içiniz acıyacak yaşadım biliyorum ama hızlı iyileşmesi için tek yolu başlık takmaları arkadaşlar ... Özetlemem gerekirse kısırlaştırma sonrası bir süre yaş mama ile beslemeniz gerekmektedir. Yeni ameliyatlı olduğu için göz önünüzde tutmanızda önemli. Kızım kısırlaştırdığımızdan beri kızışmadı ve koku da bırakmadı. Yandan yapılan bir operasyon olduğu için hep bir soru işaretleri vardı kafamda ve düşündüğüm gibi olmadı. Bizim ki koku bırakmayı bıraktı ama bizimkinin şöyle bir huyu da var. Odasında boş bir köşe varsa oraya işiyor. Koku bırakma değil arkadaşlar bildiğiniz çatır çatır işiyor. Bunu neden yaptığını hala anlayabilmiş değilim. İşediği yerlere 5 litrelik su bidonları koyarak çözüm buldum. Su bidonlarını devirmemesi için yarıya kadar su ile dolduruyorum. Merak ettiğiniz aklınıza takılanlar var ise aşağıya yorum olarak bırakabilirsiniz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder