6 Ekim 2020 Salı

Kedilerde İç Parazit

Kedimin bulunduğu yerde susama benzer birşey buldum. İlk başta kedimden geldiğini anlamadım aldım baktım kokladım. Herhangi bir kokusu da yoktu. Sonra ki günlerde yine kedimin yanlarında susama benzer şeyler bulmaya devam ettim. Kedimi kısırlaştırmıştım bununla ilgili yazımıda okuyabilirsiniz :) neyse o bölgeden geldiğini düşündüm. Fakat ameliyatlı kısmı kapalıydı nasıl gelebilirdi ordan. Acaba iç parazit mi poposundan mı geliyor dedim. Poposundan nasıl çıkabilirdi bunlar. Bir sabah kedim sandalyenin üzerinde uyuyordu ordan kalkınca 3 4 tane susama benzer şeyleri gördüm. Tüyünde de vardı. Bir arkadaşıma resmini attım. Kendisi veterinerin yanında çalışıyordu. O bana parazit yumurtası olduğunu ve poposundan geldiğini söyledi. Bunu duyar duymaz internette küçük bir araştırma yaptım ve çok korktum. Bu sadece gözle görebildiğimiz parazit yumurtasıydı göremediğimiz kim bilir neler vardı. Tedavisi için ise 2 doz iç parazit iğnesi olduğunu öğrendim. Yakınımdaki veteriner ile görüştüm. İç ve dış paraziti 100 liraya yapacağını söylemişti. O gün kızımı hazırlamak için yanına gittiğimizde bir de eşimle ne görelim. Kuyruğunda 2 tane beyaz kurt vardı. Boyları toplu iğne kadar yoktu fakat iğneden azıcık kalınlardı ileri geri hareket ediyorlardı. Orda eşimle kısa süreli bir şok yaşadık. Kızımız için de üzüldük. Kendisinde herhangi bir rahatsızlık belirtiside yoktu. Taşıma kutusunda uyumayı sever orayı düzeltirken ordada bu yumurtalardan fazlaca vardı. Dişi kedimizi veterinere götürdük. İç ve dış parazit yapıldı. İç parazit için haplar da varmış ama bizim kediye bunu yedirmek imkansız gibi. İç dış beraber olan ense damlalarıda varmış bunun fiyatını 140 lira olarak söylediler. İğneye göre biraz daha uzun gidiyormuş. Neyse aşılamamızdan 10 gün sonra 2. doz iç parazit için tekrar çağırıldık. İlk dozla yaşayan parazitler ölüyormuş. Yumurtalara etki etmiyormuş.10 gün sonra yumurtadan çıktıklarında 2. dozla onlarda ölüp temizleniyormuş. Kızımıza 2. dozuda yaptık. Şuan 1 aya yaklaştık artık etrafa yumurta dökmüyor. Kediler de iç paraziti gerçekten ihmal etmemek gerekiyormuş. Bir yazı okumuştum şuan hatırlamıyorum orada ev kedilerine sürekli iç parazit yapılmaması gerektiği yazıyordu. Buna güvenmiş bu konuyu ihmal etmiştim. Evde küçük bir bebek olabilirdi bu yumurtaları yutabilirdi. Gerçekten arkadaşlar bu ciddi bir konu iç paraziti hem kedimizin sağlığı hemde bizlerin sağlığı için yapmamız gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder